Suomen Urheiluliitto (SUL) ja Sanoma Media Finland ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Sanoma Media Finlandista tulee SUL:n kaupallisen median pääyhteistyökumppani. Sopimus on kaksivuotinen ja sisältää option vuosille 2025-2026.
Yhteistyö kattaa SUL:n, eli yleisurheilun lajiliiton, toimintasektorit huippu-urheilusta lasten ja nuorten toimintaan sekä juoksutapahtumiin. Sanoman näkyvänä mediabrändinä yhteistyössä on Ilta-Sanomat.
– Sanoma näkyy laajasti SUL:n tapahtumissa ja toiminnoissa, kuten kotimaisissa televisioiduissa yleisurheilukilpailuissa, Helsinki City Running Day – ja Naisten Kymppi -tapahtumissa, sanoo SUL:n markkinointiyhtiö Track & Field Finland Oy:n toimitusjohtaja Jari Töykkä.
– Olemme todella innoissamme syvällisestä yhteistyöstä SUL:n kanssa ja mahdollisuudesta lisätä yleisurheilu Ilta-Sanomien urheilun kumppanuusportfolioon. Yleisurheilu on erittäin kovassa nousukiidossa ja suomalaisten lukkarinrakkaus sekä kiinnostus yleisurheiluun on valtaisaa kuten sivustomme data-analytiikka todistaa. Kaksivuotisen kumppanuuden aikana tulemme olemaan eri tavoin mukana niin lasten ja nuorten kuin aikuisten tapahtumissa, sekä huippu-urheilu- että harrastetasolla. Monipuolinen kohderyhmien tavoittaminen palvelee bränditavoitettamme juuri toivotulla tavalla, linjaa Sanoma Media Finlandin News & Feature Media- yksikön Head of Partnerships Tomi Aakula.
Töykkä: Yhteistyö hyödyntää kaikkia yleisurheilutoimijoita
Yhteistyön puitteissa SUL:n toimintoja markkinoidaan laajasti ja monipuolisesti Sanoman eri medioissa.
– Olemme erittäin iloisia uudesta yhteistyöstä Sanoman kanssa. Sanoma on Suomen suurin ja merkittävin kaupallinen mediayhtiö. Olen varma, että yhteistyö hyödyntää kaikkia yleisurheiluyhteisön toimijoita ja kumppaneita, Töykkä sanoo.
– Yhteistyön yhtenä keskeisenä tavoitteena on kasvattaa entisestään yleisurheilun ja juoksuliikunnan sekä yleisurheilun kärkitapahtumien näkyvyyttä ja positiivista huomioarvoa.
Lisätiedot:
Suomen Urheiluliitto:
Jari Töykkä
Toimitusjohtaja
Track & Field Finland Oy
040 553 3996
Sanoma Media Finland Oy
Tomi Aakula
News & Feature Media
Head of Partnerships
040 8411442