Riina Jormakka on aloittanut Suomen Urheiluliitossa markkinointikoordinaattorina. Jormakan työsarkana ovat moninaiset SUL:n myyntiin ja kumppanitoimintaan liittyvät tehtävät sekä markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta.
– Kaikki markkinointiin liittyvät tehtävät kiinnostavat minua, ja kun olen itse harrastanut yleisurheilua ja toiminut muutenkin urheilun parissa, omat mielenkiinnon kohteet yhdistyvät hienosti tässä työssä, Jormakka sanoo.
Jormakka, 26, on valmistunut urheilumarkkinoinnin ja -johtamisen opinnoista tradenomiksi Jyväskylän ammattikorkeakoulusta (JAMK).
Työkokemusta Jormakka on hankkinut cheerleadingin parissa ja kuluneen vuoden aikana Suomen Urheiluliitossa Ruotsi-ottelun projektikoordinaattorina.
– Kesän menestys arvokisoissa ja onnistunut Ruotsi-ottelu kertoivat, että suomalaisessa yleisurheilussa on tällä hetkellä hyvä tilanne ja paljon potentiaalia, Jormakka sanoo.
– Suunnitteilla on yleisurheilun brändin vahvistamiseen ja uudistamiseen liittyviä toimia, joiden parissa riittää haasteita.
Yleisurheilulla on annettavaa kaikenlaisille ihmisille
Jormakan mukaan markkinoijan ja myynnin näkökulmasta yleisurheilu on todella potentiaalinen media, ja yleisurheilun vahvuuksia ovat se, että parayleisurheilulajit mukaan lukien tarjolla on useita hyvin erilaisia lajeja, jotka sopivat kaikenikäisille.
– Markkinoinnissa tuodaankin esille yleisurheilun lajikirjoja, jolla on annettavaa kaikenlaisille ihmisille. Yleisurheilu on tasa-arvoista ja ympäristöystävällistä, Jormakka sanoo.
Jämsäläislähtöisen Jormakan omat lajit olivat pituushyppy ja pikajuoksu, mutta urheilu kiinnostaa laajemminkin. Vapaa-aikana Jormakka viihtyy erilaisten urheilulajien parissa.
– Kaikenlainen liikunta viehättää, Jormakka sanoo.