Suomen Urheiluliitto on julkaissut yleisurheilun uuden brändi-ilmeen. Brändistrategian SUL on rakensi yhdessä mainostoimisto Avidlyn kanssa.
– Uuden brändin arvoja ovat yhdenvertaisuus, yhteenkuuluvuus ja pysäyttämättömyys. Missiona on tehdä yleisurheilusta laji, joka aktivoi Suomen, kiteyttää SUL:n puheenjohtaja Riikka Pakarinen.
– Brändiuudistuksen tavoite oli luoda yleisurheilulle uusi kokonaisvaltainen visio, missio ja päämäärä, jota viestitään raikkaalla ja huomiota herättävällä visuaalisella ilmeellä.
Uuden brändistrategian mukana SUL-logo poistuu käytöstä ja tilalle tulee Suomen Yleisurheilu -logo. Liiton virallinen nimi ei muutu. Se säilyy Suomen Urheiluliittona. Suomen Yleisurheilu on brändinimi, joka kuvaa koko suomalaista yleisurheilua.
– Tässä mukaillaan Kansainvälistä yleisurheiluliittoa, World Athleticsiä ja Euroopan yleisurheiluliittoa, European Athleticsiä, sanoo SUL:n toimitusjohtaja Harri Aalto.
Brändistrategian pohjustuksesi toteutettiin laaja taustatutkimustyö yleisurheilun mielikuvasta, vahvuuksista, mutta myös heikkouksista.
– Teimme myös julkisen kyselyn, johon vastasi noin 2000 suomalaista, Aalto kertoo.
Ohessa tiedostona SUL:n brändin keskeiset asiat visio, missio, positio ja brändilupaus
Yleiskatsaus: Yleisurheilun brändi 2024
Brändikirja:
Yleisurheilun brändi 2024
Suomen Yleisurheilu-logot: