– Työmaana ovat asiakaspalvelu ja osallistujarekisteri sekä koti- ja ulkomainen osallistujamarkkinointi. Otan osaa myös tapahtumien käytännön järjestelyihin, Hanski kertoo.
Hanski on koulutukseltaan liikunta- ja terveystieteiden maisteri. SUL:ssa Hanski on tuttu kasvo. Hän työskenteli Helsingin vuoden 2005 MM-kisojen organisaatiossa ja myöhemmin SUL:n markkinointiyhtiön Track & Field Finlandin yhteyspäällikkönä.
Sittemmin Hanski on toiminut muiden muassa tiedottajana Kiinassa Shanghain maailmannäyttelyn Suomen paviljongissa sekä Terveystalon palvelunkehitys- ja markkinointipäällikönä.
SUL:n harrasteliikuntaan hän tuli suoraan äityslomalta. Työnsä haasteita hän kuvaa näin:
– Juoksupuolella tapahtumien määrä on lisääntynyt ja kilpailu koventunut, mutta erilaiset tapahtumat tukevat nähdäkseni toisiaan. On Ilahduttavaa, että kuntoilu on nousussa ja juoksuharrastus on nykyisin myös nuorten ja lasten laji, Hanski sanoo.
Hanski on entinen kilpajuoksija, jonka liikuntanälän tyydyttävät nykyisin lenkkeily, jalkapallo HIFK:n Stadin Mimmeissä, golf, kiipeily ja työmatkapyöräily. Vapaa-aikaan kuuluu myös nuorkauppakamaritoiminta.
Rakkaus juoksuunko veti töihin SUL:n harrasteliikuntaan?
– On se kiva olla taas juoksun parissa, mutta myös massatapahtumat ja niiden projektiluonteisuus viehättävät. Näen, että varsinkin Helsinki Street Runilla ja Minimarathonilla on paljon kasvun varaa ja potentiaalia. Helsinki Street Runissa on jo upea perussetti valmiina. Hienoa päästä kehittämään näitä tapahtumia ja miettimään uusia kujeita Helsinki City Runille ja Helsinki City Marathonille.