Suomen Urheiluliitto ja yleisurheilun Ruotsi-ottelu palkittiin tällä viikolla Vuoden Huipuissa kahdella hopealla. Kampanjat oli suunnitellut Intohimotoimisto Cassius.
Vuoden Huiput on Suomen arvostetuin mainosalan kilpailu, jossa palkitaan maan parasta mainontaa useissa eri kategorioissa. Ensimmäinen hopea tuli Digitaalinen markkinointi -sarjassa. Tuomaristo hehkutti Ruotsi-ottelun Sosiaalisen median maaottelun olleen “loistava, yksinkertainen idea, joka ylitti uutiskynnyksen ja osui todella lankulle
Toinen hopea tuli Mainostekstit-sarjassa Vastinparit-nimiselle sarjalle. Teksteissä verrataan humoristisesti Suomea ja Ruotsia esimerkiksi tv-sarjojen (Silta, Putous) tai musiikin (Diggi-loo, diggi-ley; Voi yksinäisen miehen viedä marraskuu) keinoin. Raati kehui sarjaa “oivaltavaksi nokitteluksi rakkaiden naapureiden kesken”.
Ruotsi-ottelun markkinoinnissa käytettiin myös viraalimarkkinointia. Katso video.
Lue lisää: Vuoden Huiput 2014.